87 schilderijen. De expositie.

Met de voorstellingen op het doek bedoel ik niets filosofisch of maatschappelijk betrokkens (vertel me maar wanneer dat per ongeluk is gelukt), het is een formele vormenstudie die ik wil perfectioneren, zo snel mogelijk, al duurt het met die haast alsnog jaren. Ja, waarom ik schilder, waarom ik nu exposeer, dat is filosofisch. Existentieel. Dat hele drama. Vindt u dat ook super interessant? Lees de myte van sysifus (Camus, 1942), vooral het eerste deel en alles daarna, en kom dan rond acht uur langs. Lang leve het absurde!

3-1

Geef een reactie

